2 Şubat 2013 Cumartesi

Türkçe oyun rehberi: 1- Takım kurgusu


Merhaba arkadaşlar, forumlarda böyle detaylı bir rehber olmadığı ve dereceli oyunlarda takım mantığının yeni oyuncularımız tarafından bilinmediği için bu konudan başlayarak oyun mantığı, koridorlar, görevler, karakter türleri, karakter seçimleri, karakter counterları ve karaktere karşı takıma göre eşya alma üzerine naçizane bilgimle elimden geldiğince bir şeyler yazmaya çalışacağım. Amacım yeni başlayan arkadaşlara oyun hakkında daha detaylı bilgi sağlamak ve oyunlarını geliştirmelerine elimden geldiğince katkıda bulunmak. 
İlk olarak başlıkta da belli olduğu üzere, oyundaki takım mantığını, mantığın arkasındaki gerekçeyi ve mantığın oyuna nasıl yansıdığını yazacağım.

Oyundaki takım mantığı, takım kurgusu

Başlangıç olarak gerek turnuvalarda gerekse yüksek elolu dereceli maçlarda gördüğümüz takım kurgusu 
1 solo üst koridorcu, 
1 büyü gücü taşıyıcısı (orta koridor), 
1 saldırı gücü taşıyıcısı (alt koridor), 
1 destek karakteri (alt koridor) 
bir de ormancı olmak üzeredir. 
Takım kurgusu aslında takımdan takıma değişebilecek bir şey olmakla beraber son zamanlardaki turnuvalarda kullanılan ve metalaşmış olan takım kurgusu yukarıda yazdığım gibidir. Takımdaki görevler yukarıda belirttiğim şekilde paylaşılmaktadır ve her görevin çok büyük önemleri vardır. İleride başka bir konuda her görevi de dilim döndüğünce anlatacağım. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki bu metalar (takım kurguları) sık sık değişen şeyler değildir. Şu anda belirttiğim takım kurgusu Lol genelinde dünya çapında kabul görmüş bir sistemdir. 2. Sezon dünya şampiyonasından Asya’dan gelen Azubu Frost’tan TPA’ya, Amerika’dan gelen Team Solomid’den CLG.NA’ya ve Avrupa’dan gelen Moscow Five’tan SK gaming’e kadar her takım bu metayı uyguladılar. Hatta 2 büyük Türk takımı HWA ve Team Turquality de gamex’te bu meta ile yarıştılar. Ancak rivayete göre sezon 1’de ormancı görevi yokmuş. Gerek ormandaki yaratıkların can vermemesi gerekse gang atmanın öneminin geç anlaşılması dolayısıyla ormancı görevi metaya sonradan yerleşmiş gibi duruyor.

Takım kurgusu neden böyle?

Takım kurgusunun böyle olmasının aslında her karakter için ayrı bir nedeni var. Amaç oyunda hasar verebilecek karakterlerin bir an önce eşyalarını alıp, hasar vermeye başlamasıdır. O yüzden alt ve orta koridorlardaki karakterler eşyalarını almadan genelde takım kapışmaları yaşanmaz. Alt koridorda giden saldırı gücü taşıyıcısı (SGT), elinden geldiğince farm yaparak ( minion kesmek) bir an önce önemli olan eşyaları çıkmalı ve hasar vermeye başlamalıdır. Bu yüzden alt koridorda destek karakteri hiç farm yapmaz. Yine aynı şekilde ortada Büyü gücü taşıyıcısı (BGT) da bu mantıktan dolayı orta koridoru almaktadır. Üst koridorda da aynı mantık geçerlidir. Oyunun bu 3 hasar verebilecek karakter için mantığı sadece farm yapmaları ve hızlıca eşyalarını çıkabilmeleridir. Takımlar buna göre kurgulanır. Ormancı karakteri ise, ormandaki yaratıkları boşa harcamamak için vardır. Malumunuz ormanda cadılar, kurtlar ve ikili golem dışında mavi (golem) ve kırmızı (tosba) bufflar da vardır ve bufflar karakterlere ekstra özellikler verir. Hemen yeri gelmişken belirteyim mavi buff mana ve can yenilenme hızını arttırdığı gibi yeteneklerin bekleme sürelerini de azaltır. Kırmızı buff ise normal saldırılarınızla etkilenen rakibin yavaşlamasını sağlarken, normal saldırılarınızın rakibi bir süre yakmasını ve hasar almasını sağlar. Ormancı kendi ormanında dolaşırken karşı takımın ormancısının ya da başka karakterlerin ormana girip gang atmalarını da bir nebze önler. Ayrıca ormancı her yere gidebileceği için alt, üst ve ya orta koridorda zorda olan diğer takım arkadaşlarına yardıma gidebilir ve ya yine bu koridorlara gang atıp (gang atmak: ormancının ve ya başka koridorda oynayan bir kişinin başka koridora rakibi öldürmek için gitmesi) takım arkadaşının ya da kendisinin rakibi öldürerek skor yapmasına ve para kazanmasına yardımcı olabilir. 

Takım mantığının oyuna yansıması

Şimdiye kadar sizlere takım mantığını anlattım. Bundan sonra da bu takım mantığının ne işe yaradığını anlatacağım. Aslında yukarıda biraz da olsa bundan bahsettim ama burada örnekler vererek daha oyunsal özelliklerle anlatmaya çalışacağım.
Oyunda en önemli şey karşı tarafa olabildiğince hasar vermek ve bunu yapabilecek 3 tane karakter oluyor genelde. Bunlardan birisi SGT birisi de BGT ve bir diğeri de yarı tank yarı hasar verme şeklinde eşya kurgusu yapacak olan ya ormancı ya da üst koridor oyuncusudur. Ya ormancının ya da üst koridor oyuncusunun tank olarak eşya kurgusunu yaptığını düşünürsek, diğerinin de yarı tank kurgu yapması takım adına takım savaşlarında dayanıklılık adına çok önemlidir. Eğer ki bir takımda BGT ya da SGT çok kasabilirse, o takımı durdurmak çok zordur. Bunun örneklerini pro takımların turnuvalarında da bir çok kez gördük. Kasmış bir SGT karşısında karşı takımın yapabileceği pek bir şey kalmıyor ya da BGT de aynı şekilde. Oyun ilerleyip herkes eşya kurgusunu yapana kadar zaten dediğim karakterler takım savaşlarında karşı takım karakterlerini kolayca ekarte ederek takımının kazanmasını sağlıyorlar. Bu dediklerimi daha iyi anlamak için aslında sezon 2 finallerinden her hangi bir maçı izlemeniz yeterli olacaktır. Söz konusu videolara youtube ya da twitch.tv den ulaşabilirsiniz.

Bugünlük bu kadar arkadaşlar. Daha sonra takım savaşları ve mantığı, koridorlar, karakterler ve yukarıda belirttiğim başlıklar üzerine de rehberler yazacağım. Umarım bu rehberler sizlere faydalı olur. Zamanım oldukça yazmış olduğum rehberleri de güncelleyeceğim. Mutlaka eksikleri vardır. Sizler de katkıda bulunursanız daha da aydınlatıcı olabileceğine inanıyorum.

Hepinize çekişmeli ve zevkli. Bol skorlu oyunlar diliyorum.

Adalet meydanlarında görüşmek üzere!

Saygılarımla

Socialcoholic.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder